Horgászat
Reklámlehetőség

MÉDIAPARTNER
Vízpart.ro

PVTV - horgászcsatorna pecásoknak és vadászoknak

REKLÁM
Energofish

Főoldal arrow Pergető horgászat

Horgászbolt Gyergyószentmiklós

Hírek »

Pergető horgászat
Néhány gondolat a pergetésről 1 - rész
2008. augusztus 29. péntek 05:42

A legtöbb horgásznak van egy kedvenc módszere, nekem a pergetés az. Az évek folyamán sikerült szert tennem néhány tapasztalatra és ennél is több műcsalira. Ezekről szeretnék néhány szót ejteni a következőkben, és remélem, tudok némi információval szolgálni a pergetéssel ismerkedő horgásztársaknak. Tévedés ne essék, senkit nem akarok kiokítani, hanem csak a tapasztalataimat, észrevételeimet szeretném leírni.

Mint mindent ezt is illik az elején kezdeni, tehát a felszerelés összeállításával.
Talán az első és legfontosabb dolog a megfelelő horgászbot kiválasztása, ami elsősorban függ attól, hogy milyen halfajra szeretnénk pergetni vele, mert ugye egy finom kis domolykózó bottal nem indulhatunk a csukák ellen és ez fordítva is igaz.

Hiteles történet
2008. augusztus 27. szerda 17:18

Előre bocsátom, hogy igenis "nagy" csukát akartam fogni. Eszem ágában sincs a kicsiket hajkurászni, de ezen a szép őszi napon mégis úgy alakult, hogy mind a fiatalabb egyedek tiszteltek meg, és sugallták az a hamis képet, hogy a Marosban csak kis csukák élnek... Pedig ez nem igaz! Tudom, hogy hazudnak!

A legnagyobb műcsalikkal indítottam, egyfajta szűrés lett volna ez. Mások gyakran fognak itt 2-4 kilós csukákat, nem akartam tehát a kicsikkel bajlódni. A testesebb ragadozókhoz igazítottam a felszerelést is. 4000-es ZAUBER volt a motor (ahogy annak lennie kell!), és 18-as SUFIX MATRIX PRO a kanóc. Csupán a bot volt némileg finomabb lelkű: a TRIO ZANDER annyira kezemhez nőtt, hogy ezúttal is inkább ezt hoztam magammal.

Vegyük elő a körforgót!
2008. augusztus 20. szerda 04:56

A körforgókat már sokszor félretettük, mert... Mert jött a wobbler, a twiszter, a gumihal - sõt, a jóval egyszerûbb felépítésû támolygó is gyakran maga mögé utasította a népszerûségi listán, de újra áttekintve a mûcsalik egyre színesedõ palettáját, rá kell ébrednünk, hogy a körforgó tud valamit, ami miatt mindig is ott lesz a helye a mûcsalis készletben - bármire pergetünk. Akárhogy is nézzük, a körforgó méltatlanul rozsdásodott évekig a dobozok alján. Ismét elõvenni azért is érdemes, mert a legtöbb "agyonwobblerezett" és "agyongumihalazott" horgászvízen igazi újdonságot jelenthet az egyre okosodó ragadozók számára.

Nincs természetesebb dolog annál, hogy egy horgász, ha körfogóhoz szeretne hozzájutni, a horgászboltba siet és vásárol. Persze nem volt ez mindig így: nagyapáink, sõt apáink is saját kezûleg készítették körforgóik java részét. Távol álljon tõlem, hogy valakit is rá akarjak beszélni erre, de ki merem jelenteni, hogy a gyári darabok közül az tud igazi szakértelemmel válogatni, aki már barkácsolt körforgót. Aki errõl lemaradt, az csak a mások által dicsért típusok közül válogathat.

Wobbleres domolykók
2008. augusztus 20. szerda 04:38

Ha domolykózásról van szó, az wobblerezést jelent nálam az esetek 95%-ban, a megmaradt 5% a blinkereké. Már vagy 6 éve szívesebben dobálok vobblerekkel, mint blinkerrel a domolykókra. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem jók a blinkerek csak valahogy megfogott a wobblerek világa. Nem egyszer olyan helyeken is el tudom húzni a wobblereket, ahol a blinker labdába sem rúghat a terepakadájok, vagy a vízmélység miatt. Pl. nagyon jól be lehet úsztatni a bokrok alá a wobblereket, míg a blinker elmerülne a súlya miatt.

Ha valaki wobblert szeretne vásárolni az nagyon oda kell figyeljen, hogy mit is vásáról meg. Mostanára rengeteg cég gyárt különbözõ színvariáciojú, formájú és minõségû wobblereket. Ha nem a megfelelõt választjuk, nagyot csalódhatunk. Ha egy wobbler nem hozza a hozzá fûzött reményeket, nem mindig a csalival van a gond. Lehet, hogy nem megfelelõ idõszakban dobálunk vele, vagy épp nem a jó vízrétegben keressük a halat, esetleg a napszak nem a megfelelõ.

Finomra hangolva
2008. augusztus 01. péntek 17:56

A könnyû pergetés számomra valahol az általános pergetés és a mûlegyezés közti szûk sávon foglal helyet. Valójában pergetünk, de a legyezõhorgászok aprólékosságával és igényességével választunk kis botokat, orsókat, apró mûcsalikat, meg egyéb ínyencségeket. A várható halak skálája is izgalmasan bõvül - a kisragadozók mellett a "nagyvadak" fiatalabb példányai is bejöhetnek, sõt néha az általában békésnek hitt növényevõk is odakoppintanak a kis körforgónak, vagy mini-twiszternek.

Szóval, alig pár hete a semmibõl tört rám a könnyû pergetés utáni vágy, elfojtani nem akartam, ezért hát gyorsan átnéztem az Energofish kínálatát, valami igazán ütûs cucc után kutatva.
Mert a könnyû pergetés valahol a kis precíz felszerelés szeretetérõl is szól - a választott cájgnak tehát tényleg tetszetõsnek, "szeretnivalónak" kell lennie! Szinte elsõk közt akadt kezembe a SPIN BLADE pergetõbot egyik lájtosabb darabja, 0-10 gramm dobósúllyal, és meglepõen fegyelmezett spiccel.

Salmo fertőzés
2008. augusztus 01. péntek 13:06

Pár éve még mindenki úgy gondolta, hogy a Salmo wobblerek jó kiegészítõi lehetnek a legismertebb márkanevekbõl összeállított wobbleres kollekciónak - míg mára egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a Salmo minden vízre és halfajra tud nyújtani jó néhány igazán fogós modellt, és önálló kollekcióként is bárhol megállja helyét. Ezen a nyárvégi reggelen ismét lett néhány univerzális Salmo kedvencem!

A csendes, és "érintetlen" hajnali vizek mindig titokzatosabbak és izgalmasabbak számomra - lehetõség szerint, igyekszem tehát elkapni minél több vízparti napfelkeltét. Igaz, a koránkelés számomra is kínszenvedés, de megéri! Csak addig nehéz, amíg végre csónakba kerülök, és elkezdek turkálni a wobbleres dobozomban.

Pisztráng dömping
2008. augusztus 01. péntek 05:44

Nemrég alkalmam volt egy eseménydús pisztrángozásra Varságon. Mielõtt még bárki megkövezne, hogy a tilalom feloldása elõtt pisztrángoztam, elárulom, hogy egy magántóban történt a nagy eset. Egy régi patakmeder bõvítésével, lezárásával keletkezett a tó, aminek a max vízmélysége 2 - 2, 5 méter lehet. Halállományát domolykók, petényi márnák, küszök és szebbnél-szebb pisztrángok alkotják. A halak zöme telepítés során került bele, de volt a patakmederben is néhány szép példány.

Elõzetes információk szerint a tóban számítani lehetett kilósnál nagyobb pisztrángokra és domolykókra, ám a legsûrûbben elõforduló méret a fél kiló körüli méret. Egy könnyûpergetõ felszerelést raktam össze, hogy minél jobban szórakozhassak a halakkal. Bármi nemû csali használatára lehetõségem volt, de én úgy éreztem, hogy a legsportszerûbben, pergetve próbálkozhatok rájuk. Hárman vágtunk neki a nem túl hosszú, de annál gödrösebb útnak. Álmos, Miklós alias Pikó és jómagam.

Botpróba műhalakkal
2008. július 31. csütörtök 03:50

Nemrég, az egyik horgászüzletben figyeltem fel a SPIN BLADE botcsalád egyik könnyû pergetõbotjára, amely a 240 centijével és 10-30 gramm dobósúlyával megtestesítette azt, amelyre már oly régen vágytam. Hát így találtam meg a nagy Õ-t, a sors is egymásnak rendelt bennünket! Elsõ látásra megtetszett ez az igényesen kialakított bottest, a precíz gyûrûzés, és a kényelmes parafamarkolat. Valahogy úgy tûnt, mintha kimondottam rám gondoltak volna a tervezok!

A vízparton egy 30-as méretû orsóval társítottam az új botot, majd 0,14-es fonottal vált teljessé a készség. Magamhoz vettem egy Salmókkal tömött mûcsalis dobozt, és készen álltam a kalandra!

Oczfalvi csukák nyomában
2008. július 31. csütörtök 03:25

Az egyik hajnalban érdekes kis álomból ébredtem fel. Álmomban egy tarka ruhás ragadozó halat szorongattam a kezeim között, amit hosszas küzdelem után sikerült legyõznöm. A hal nem volt fajtája óriása, de rég fogtam a valóságban már ekkora példányt, kb. két kilós lehetett menyire vissza, tudok emlékezni, vagy az is meglehet, hogy még ennél is nagyobb volt, ha jobban belegondolok, mégis egy óriási csukát fogtam álmomban, mert bizony a tarka ruhás ragadozó egy színpompás csuka volt.

Így kezdõdött számomra az a bizonyos reggel, amin elhatároztam, hogy elmegyek és megfogom az álombéli lidércet, különben nem hagy nyugodni ez a lidérchal hosszú idõn keresztül. Már azt is eldöntöttem, hogy pergetve próbálom elkapni ezt a nemes ragadozót, csak már az volt a kérdés, hogy hol lesz a helyszín.

Őszi domolykók
2008. július 26. szombat 15:14

Ha idõm engedi, mindig szívesen pergetek domolykóra. Talán abból adódik ez a passzióm, hogy életem elsõ pergetve fogott halai domolykók voltak - bõ évtizede fogtam õket a városomon áthaladó folyócskából. Akkoriban még csak körforgóval dobáltam rájuk, egészen addig, amíg egy szeptemberi napon az egyik horgász zsinórja végén furcsa kis mûhalacskát fedeztem fel. Gyerek voltam, és látván élénk érdeklõdésemet, készségesen elárulta, hogy az bizony egy wobbler, és domolykót szokott fogni vele, ráadásul nem is keveset.

Több se kellett nekem! Még azon a napon elindultam, zsebemben a megtakarított kis pénzemmel, hogy én is ilyen csodacsalit vásároljak magamnak... Az egyik horgászboltban rá is leltem a hõn áhított mûhalacskára, és mivel az volt az egyetlen példány az üzletben, hát azonnal megvásároltam. Nos, azon a szeptemberi napon vette kezdetét wobbleres pályafutásom, a helyi domolykók nagy bánatára!

<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>

Találatok 31 - 44 / 44

Bejelentkezés

Elfelejtette a jelszavát?
Még nem regisztrálta magát? Regisztráljon most!
Vadászat
Élménybeszámoló
Vadászatszervezés
Vadételek
Írások
Külföldi vadászutak

REKLÁM

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Legfrissebb fórumtémák
Új apróhirdetések
Cikk hozzászólások
Erdélyi Horgász © 2006-2008 - Minden jog fenntartva | Készítette a 2DESiGN | Catalog Web