Horgászat
Reklámlehetőség

MÉDIAPARTNER
Vízpart.ro

PVTV - horgászcsatorna pecásoknak és vadászoknak

REKLÁM
Energofish

Horgászbolt Gyergyószentmiklós

Hírek »

Csuka helyett Nyomtatás E-mail
Írta: Gotthárd Ferenc Alpár
2008. július 29. kedd 04:20

Ócfalva egy olyan hely, ahová mindig szívesen megyek horgászni, nemcsak a halak miatt, hanem csak úgy egyszerûen szeretek oda járni és kész. Tehát a legutóbbi horgászatot magától értetõdõ módon ide terveztem. Amolyan pergetéssel egybekötött úszós horgászatra készültem, szóval a csukáknak és pontyoknak volt némi félnivalójuk.

A reggeli tennivalóimat magam mögött tudva, boldogan vágtam neki a kalandnak Tóni barátommal és az õ Encikéjével közösen.
Elsõre az erdõ fáinak árnyékában indítottunk, bízván az ott ugráló pontyok kapókedvében. Egy óra eredménytelenség után Tóni unta meg elsõnek a dolgot. -Te, ezek a pontyok le se . minket, keressünk egy másik helyet. Mivel nem vagyok a jónak elrontója, rábólintottam a javaslatra.

Némi terepszemle és gyors helyváltoztatás következett. Az új helyen újult lelkesedéssel dobtam be cájgomat a nádas széléhez. Alig bírtam öt percet várni, máris meg kellett mozdítanom az úszómat, hiába, én már csak ilyen türelmetlen pecás vagyok. Mégis jól tettem, hogy megmozdítottam, mert el volt akadva a horgom valami beazonosíthatatlan növénymaradványban. Újabb dobás a nád mellé, friss szem kukoricák domborítottak a horgon. -Na majd most. Emígy bíztattam magam, de nem történt semmi. Bírtam is a tétlen ücsörgést vagy tíz percig, majd fürgén összeraktam a kedvenc Spin Blade pergetõ pálcámat, ami negyvenes Zauber -el és 0,18 -as Performance Braid-el volt szerelve, hátha a csukák nem annyira finnyásak mind a pontyok.

Profi módon tudom ûzni az úszós horgászatot, ha van egy pergetõbot a kezemben, és azzal suhogtathatok. Így türelmesen ki tudom várni, amíg valami nekiesik az úszós pecám horgának. Közben barátom is a csukákat hajkurászta, valamivel, több sikerrel, mint én, õ már fogott egy másfél araszos csukeszt. Rövidesen az én csalimat is kísérgette egy ragadozó, de nem nyerte el a tetszését és odébbállt. Közben az úszómra is vetettem pár pillantást, de az sajnos még mozdulatlanul a helyén állt.

Tapasztalatból tudtam, hogy a csukák ezen a tavon a partközelben lesnek prédára, ezért azt a részt erõltettem, egyelõre 0 sikerrel. Mivel nem volt kapásom, egy hírtelen ötlettõl vezérelve, befele kezdtem dobálni a mûcsalimat.

Az ötödik dobásnál járhattam, mikor enyhe koppanást éreztem a botom spiccén, de azért rendesen odameszeltem neki. Erre majd kivette a botot a kezembõl valami állat. Tudtam, csuka nem lehet, mert azok maximum három - négy kilósak lehetnek.
Pillanatok alatt kikerekedett a kép, hogy mi is történt. Megfogtam egy busát kabátba. Csak úgy feszült a 30 - 80 grammos Spin Blade a kezemben. Gondoltam -végre itt az alkalom, hogy kipróbálhassam egy nagyobb halon.

Közben Tóni is megérkezett fotógépével a kezében, ezért nem kellett aggódnom az utókornak szánt fotók iránt, így teljesen a halnak és a botnak szentelhettem a figyelmemet.

A fárasztás első percei.

Már az elején tudtam, hogy nem lesz rövid menet, de bíztam a felszerelésemben, tehát nem volt miért aggódnom. Eleinte csak hagytam hadd, ússzon, egyebet úgyse nagyon tehettem, nem tudtam irányítani, hisz nem a szájában volt a horog. Szerencsére halam nem keresett akadót, csupán jobbra-ballra úszkált, és nem hagyta, hogy a part fele mozdítsam. Volt már dolgom korábban, sokkal nagyobb busával is, ezért tudtam, hogy elõbb-utóbb õ is enged a húzásból.
Nemsokára engedett is, sikerült pár méterrel közelebb húzzam magamhoz, majd kis idõ után ismét nyertem néhány métert, közben halam folyamatosan úszta a köröket. Méterrõl-méterre, centirõl-centire, egyre közelebb került a parthoz, de amint túl közel érezte magát, folyton kitört, és minden alakalommal mintegy húszméternyi madzagot lehúzott az orsóm dobjáról. Közben fél szemmel fürkésztem a botot is, hogy, hogy bírja a terhelést, de meg sem kottyant neki a dolog.

A partközelben újból és újból kitört.

Egy idõ után, már nyugodtabban viselkedett, és néha sikerült hosszabb ideig a partközelben tartanom, de mikor már azt hittem, hogy elkészült erejével, mindig tudott még meglepetést okozni. Már vagy tíz perce birkóztunk, mikor kezdtek a fáradtság jelei mutatkozni rajta, és elfeküdt a víz tetején. Elérkezettnek láttam az idõt a hálózásra, de õ nem így vélekedett. Amint a háló fölé ért, újult erõvel tört ki és száguldott, mint a gõzös.

Mozdulatlanul tűrte, hogy magam felé húzzam.

Amint megérezte a hálót, újra erőre kapott...

...és minden kezdődött előröl.

Nagy nehezen sikerült újra a háló fölé kényszerítenem, mire ismét kitört. A hálós jelenetet még vagy ötször eljátszottuk, mert önzõ módon nem engedtem senkinek, hogy segítsen a szákolásban, de végre csak belecsusszant a kissé szûkös merítõbe.
Nagyon meg voltam elégedve a bot munkájával, ezzel az akcióval egy fokkal mélyebbre lopta magát a szívemben.
Amint a parton volt következtek a saccolások, hamar elõkerestem a mérlegemet és egy mérésre alkalmas szatyrot, hogy véget vessek a hal súlyára kötött fogadásoknak. A mérések során majd kilenc kilósnak bizonyult a hal, hogy egész pontos legyek, 8,88 kiló volt.

Következhetett az elmaradhatatlan fotózkodás és végül a szabadon bocsátás.

Teljes életnagyságában.

Még egy fotó a főszereplővel.

A visszaengedés pillanatai.

A nagy izgalom hevében teljesen elfeledkeztem a másik botomról, ám amint lenyugodtak a kedélyek, ránéztem arra is, és láss csodát, nem volt sehol az úszóm. Valakinek megtetszet a két szem kukorica. Rögtön odarohantam és megemeltem a botot, de elkéstem, damilom már nyílegyenesen fúródott a nád közé. Már azon elmélkedtem, hogy betépem a cájgot, amikor erõs nádmozgásra lettem figyelmes és a boton is éreztem, hogy azt bizony a megakasztott halam okozza. A szerelést a maximumig terhelve húzni kezdtem és csodák-csodájára ki is jött a nád közül. -Hiába, ha egyszer beüt a szerencse.
Némi ellenkezés után a merítõbe is sikerült belekényszerítenem az elfáradt pontyot.

Ponty a horgon.

Egy kis pipáltatás...

...és jöhet a szákolás

Egészséges erőteljes példány.

Egy ilyen horgászat után egyáltalán nem bántam, hogy nem fogtam csukát, rájuk is sor kerül majd legközelebb.

Gotthárd Ferenc Alpár

Hozzászólások (13)
2009. március 21. 20:03
Rexfishing (Vendégként) írta:
match bottal horgásztál?
2009. március 24. 16:43
Gotthárd Ferenc Alpár (Regisztrált tag) írta:
Azzal is és pergetem is :)
2010. március 25. 11:30
MOLDOVAN ZS.ATTILA (Regisztrált tag) írta:
szia en nem reg koltoztem Sepsire ,Marosvasarhelyrol es erdeklodni szeretnek merre van Ocfalva es mennyi a napi jegy ott.valaszodat elore is megkoszonom,es szepek a beszamoloid,gratula neked.Remelem egyszer ossze futunk egy partyra.Udv.Atti
2011. április 10. 09:50
ilutadrian (Regisztrált tag) írta:
busat fogtal pergetve?hogy?a busa novenyeket eszik
2011. április 10. 15:37
Gotthárd Ferenc Alpár (Regisztrált tag) írta:
Attila, Székelyudvarhely közelében van a helység, mintegy 9 km-re a Küküllő mentén lefele haladva a.

ilutadrian, olvasd el az írást és megtudod, hogy fogtam meg.
2011. május 14. 18:57
dombi csaba arpad (Regisztrált tag) írta:
Azt mondjak,hogy Ocfalvarol hal nelkul senki sem megy haza,neken es
Nandor baratomnak sikerult.
2011. május 16. 13:29
kovacs aniko (Regisztrált tag) írta:
14-én Ócfalván horgásztunk. Pontyok is jöttek, na meg kárász szép számmal. És láttam, hogy mások is fogtak. De volt rá példa, hogy mi nem fogtunk, aki meg tőlünk 20 m-re volt beállva az akár nyolc pontyot is kiemelt:)Hát bevallom kissé irigy is is voltam:)Reméljük legközelebb titeket szemelnek ki maguknak potykáék:) Görbüljön!
2011. május 16. 13:49
MOLDOVAN ZS.ATTILA (Regisztrált tag) írta:
valaki valami infot a napijegyrol ,lehet satorozni ?koszi elore is.
2011. május 16. 14:19
kovacs aniko (Regisztrált tag) írta:
Napijegy 14 ron, lehet menni sátorral is.
2011. május 16. 14:22
10.
kovacs aniko (Regisztrált tag) írta:
Ezen a telefonszámon lehet egyeztetni és érdeklődni: 0744370434.
2011. május 17. 15:39
11.
Janosi Laszlo (Regisztrált tag) írta:
Lenne egy kis hozzaszolasom azokhoz az emberekhez ,horgasztarsakhoz akik nem ertettek meg pontosan ,hogy mi lett itt vegeredmenyben... ami nekem nem tetszik Ferenc az egyszeru ...miert nem irod le tisztan ,hogy ez a busa meg lett akasztva!!! tehat pergetes nem pergetes belehuztad a horgot...a busa pedig melyen jar tehat sullozni akartal nem csukazni az szeleben van ...tudom ,hogy jo horgasz vagy ,de az ilyen halakat amiket megakasztasz jig-gel ,ne rakd ki ,mert ez nem horgaszott hal ,ez akasztott hal ,azoknak akik csodalkoznak rajta ,h mekkora ,persze ,h nagy de nem fogjak meg ok sem es ferenc sem ,csak ha igy megakassza, es odairod ,hogy jol birta a bot , mit birt jol a hal kinzasat? nem rosszindulatbol irok ,csak szerintem aki ert hozza az egyetert velem ;)
2011. május 17. 15:46
12.
Janosi Laszlo (Regisztrált tag) írta:
a pontyhoz gratula ..az szep csak az ketterobbant az idegessegtol amikor toreklamot latok akasztott hallal ;) a pontyhoz megegyszer , gratula
2011. május 17. 21:41
13.
Gotthárd Ferenc Alpár (Regisztrált tag) írta:
Először is én tudom, hogy mire horgásztam nem te kedves László, másodszor a tények ismerete nélkül ne törj pálcát senki felett. A tó mélysége max 1 méter körül van, lehet ha megvan 1,20 is, hogy ne hazudjak, de többnyire méter és az alatti a vízszint, száraz nyarakon meg nagyon kicsi. Nos ebből ki tudod kalkulálni, hogy a busa milyen mélyen járhatott abban a vízben. Apró megjegyzés, a busák a felszín közelében szívogassák a planktonokat. Nézd a youtubon, hogy mikor bemennek a raj közé csónakkal, beugranak a csónakba a megijedt busák, és nem a 8 méteres mélységből jönnek fel ugrani. Szóval néz utána a busák élettanának. És képzeld, bármilyen hihetetlen csukáztam, és nem jig horog akadt bele, hanem támolygónak a hármashorga. Gondolom, hogy ha véletlenül a te horgodra akadt volna, te biztos elvágod a zsinórt, hogy ne kínozd szegény halat.Csukázni nem csak a partszélben lehet, mindenütt van csuka, épp ezért dobáltam befele. Menj el nézd meg magadnak a tavat és utána okoskodj.És sokan fogtak ott busát rajtam kívül is, képzeld pontyozás közben, beleakadt a horog....,mert sekély a víz. Nem tó reklám, hanem a bot akkor volt éles bevetésen és mindegy hova volt akadva, a bot akkor is segédeszköz volt a fárasztásban. Szóval teszt bot volt és le kellett írni a véleményem róla, tehát bot reklám, ha minden áron ragaszkodsz a reklámhoz, a helyszín mellékes..
Részemről lezárva a dolog, ha unatkozol menj horgászni, és ne keresd, hogy kit tudsz piszkálni.
Csak a regisztrált látogatók szólhatnak hozzá.
Kérjük, hogy jelentkezzen be vagy regisztráljon.

Bejelentkezés

Elfelejtette a jelszavát?
Még nem regisztrálta magát? Regisztráljon most!
Vadászat
Élménybeszámoló
Vadászatszervezés
Vadételek
Írások
Külföldi vadászutak

REKLÁM

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Legfrissebb fórumtémák
Új apróhirdetések
Cikk hozzászólások
Erdélyi Horgász © 2006-2008 - Minden jog fenntartva | Készítette a 2DESiGN | Catalog Web