Horgászat
Reklámlehetőség

MÉDIAPARTNER
Vízpart.ro

PVTV - horgászcsatorna pecásoknak és vadászoknak

REKLÁM
Energofish

Főoldal arrow Élménybeszámoló arrow Bajuszos meglepetések

Horgászbolt Gyergyószentmiklós

Hírek »

Bajuszos meglepetések Nyomtatás E-mail
Írta: Vargyas Kálmán (Kali)
2009. január 14. szerda 10:15

Vannak pillanatok, amikor horgászat közben olyan dolgokat tapasztalunk környezetünkben, hogy ha csak pár pillanatra is, de feledtetik velünk eredeti célunkat, hogy sunyi módon horogra csaljunk pár pikkelyest.

Példának említem azt a gyönyörű rókát, amit pár napja láttam a Maros melletti bokrokból kikandikálni, vagy pedig a kanyarokban felhalmozódott műanyag palackok százas tömegének a látványa. Ilyenkor, legalábbis én nem a halakra gondolok, előző esetben csodálom a ravasz állatot, utóbbiban pedig átkozom ezt a szemetes századot.

Jó pár hónapja annak, hogy egy jó horgászcimborámmal, Leventével leugrottunk a Borzont patakának torkolatához, hogy nézzük meg, mi is történt mostanság arrafele? Ha már mentünk, ha csak egy órácskára is, de botot is vittünk magunkkal, arra gondolván, ha beszerváljuk fenékre, még halat is foghatunk. Így is lett! Letelepedtünk a befolyáshoz és jókedvű beszélgetések közepette szemlélgettük a Marost és a Borzontot. Nem is voltunk a botok mellet örökké, mondván, hogy amúgy is csak terepszemlére jöttünk, ha meg a halak leeszik a csalit, hát legyenek boldogok vele.

Egyik alkalommal a botom hegyére pillantok, már csak úgy megszokásból is mikor gyenge rángatásra leszek figyelmes. Finom akasztás… semmi. Elügyetlenkedtem gondoltuk és visszatettem a csalit a helyére. Viszont már érdeklődve figyeltük, hogy mi történik. Persze a jelenet megismétlődött még párszor, mire rádöbbentünk, hogy : “Gyerekek!!! Mi még bár amatőrök sem vagyunk“. Egy kis idő elteltével viszont a következő bevágásra hirtelen elnehezedett a bot a kezembe, hirtelen borított el adrenalinnal vegyített örömérzés, amit sajnos két másodperc múlva elkergetett nagy kajánul, a keserű káröröm, ugyanis valami nehezet fogtam, de nem halat. Én persze nagy bohóckodva kifárasztottam egy keresztben kettévágott műanyag flakont félig tele iszappal. (hát felemelő látvány volt…)
Levi röhög, én röhögök, a környező fűzfák bölcsen bólogattak, a flakonból kikandikáló rák pedig komoran nézett kifelé a víz nélküli, napsütéses világba! Akkor esett le nekünk a leesnivaló! Itt előttünk rákok vannak a vízbe!

A sunyi rákocska, a horog a flakonba akadt.

Ezután teljesen megfeledkeztünk arról, hogy horgászbottal még halat is lehet fogni. Jókedvűen versengtünk egymással, hogy ki tud több rákot kiügyeskedni a vízből.
A művelet úgy zajlott, hogy a horogra kicsi keszegből vágtunk egy darabot, azt bedobtuk a vízbe. Kapáskor pedig nagyon óvatosan húztuk kifele a szereléket. Persze nagyokat röfögtünk közben az elszánt rákokon, ahogy nagy mogorván hosszú, véget nem érő bajuszukat lógatva, erős ollóikkal fogták a csalit. Nagyon jópofák voltak, és mi teljesen megfeledkeztünk a gyönyörű halakról. Így sikerült kifognunk négy darabot ugyanis a többi lemaradt, mégiscsak nem rákfogó felszerelés a horgászbot.

Így nézett ki lakásától megfosztva.

Érdekes volt, hogy még egy „Félkarú rablót” is fogtunk, ugyanis az egyiknek hiányzott a fél ollója. Sajnos kevés kép készült, így őt nem tudom itt bemutatni.

Két rák.

Nos, ez volt a kis kirándulásunk rövid története. A főszereplőket visszaengedtük a vízbe, had tréfáljanak meg másokat is. Mindent összevetve nagyon jól szórakoztunk, annak ellenére, hogy halat nem fogtunk. Ezek azok a pillanatok, amiért még érdemes a természetet járni a szépségén kívül persze.

Szintén két rák... ugyanis ebben a csillagjegyben születtem.

Befejtésül mindenkinek sikerekben gazdag, BOLDOG UJJ ÉVET kívánok! Görbüljön!

Vargyas Kálmán (Kali)

Hozzászólások (10)
2009. január 14. 15:20
Tolgyesi Szabolcs (Regisztrált tag) írta:
tetszik
2009. január 14. 15:38
Levente (Vendégként) írta:
Szerintem szórakoztató volt az irás!
2009. január 14. 19:06
Sancy (Vendégként) írta:
Szerusz cimbora!!!
Emlékszem amikor ősszel elmesélted ezt a sztorit és akkor is jókat nevettünk a szép zsákmánynak igérkező kettévágott "lomhán védekező flakon" fárasztásán.:-)
örvendek és gratulálok az élménybeszámolóhoz.jó volt ujra elolvasni.
Sajnos elég szembetünő a civilizáció káros és mérgező nyoma a természetben, főleg a folyókon.
Osztom a véleményt hogy amikor horgászni megyünk ne csak a halakra "vadásszunk" (és ha netán semmi nem jön a horogra lelógó orral hazakullogjunk) hanem leleményesnek kell lenni és a helyzethez alkalmazkodva jókat szórakozni.
2009. január 15. 17:27
Huncut (Vendégként) írta:
vegre egy cikk, ami nincsen tele reklamokkal...ilyen egy igazi cikk szerintem...gratulalok Kali, tovabbi sok sikert, ne busulj szezonra meglesznek a legyek....:P
2009. január 16. 21:00
Attila (Vendégként) írta:
Engem se tör le, ha hiányoznak a reklámszövegek. Sőt! Mert igaz, ami igaz, nem vagyok túl nagy hive a reklám-horgászatnak, bár a jó szerelékeket, jó felszereltséget értékelem, sejtem, mit ér. De nem csak azért nem ájulok el ettől, mert nincs hozzá elég pénzes zsebem, hanem hozzátartozik valahol a dolgok lényegéhez az is, hogy nem is ebben hiszek én igazán, mert egy bizonyos fokú felszereltségen túl (ami sok esetben nem is a legprofibb, lásd az okokat) a vizismeret és valami másegyéb tudás, technika, és a vizi világnak a (reklámozhatatlan) szeretete a döntő, amivel szerintem ez a cikk is megiródott. Mellesleg: rég láttam rákokat! B.ú.é.k., nekik is!
2009. január 17. 06:34
Levente (Vendégként) írta:
Egyesek szerint jó ha megemlítjük, hogy mivel horgászunk, mások szerint nem.
Azért minden cikk és termék mögött ott van szerintem az élménybeszámoló is.
Amúgy nyitottunk egy Ti irtátok menüpontot is ahová várjuk az olvasók írásait.
2009. január 17. 21:06
Attila (Vendégként) írta:
Köszönjük, a lehetőséggel élni fogunk/fogok.
2009. január 27. 17:00
Kiss Iosif Attila (Regisztrált tag) írta:
A reklam itt is jelen van.Sajnos a rak szemszogebol vegzetes is lehet.Kali, a cikked elejen emlited a Marost en puffogok , vajon miert nem lehet megirni , hogy melyik szakaszrol van szo.Bar maradtam volna tudatlan es velem egyutt masok is ,de a rakok kaptak volna egy eselyt.Eselyt a tulelesre.Igy, hogy leirtad hol talalhatok lehet a kovetkezo alkalommal nem lesz ami megtrefaljon.Udv mindenkinek az Uj Evben.
2009. január 27. 17:42
Levente (Vendégként) írta:
Minden cikkben van reklám.
Ha én azt írom a Marosban fogtam vagy a Zetelaki tározóban az is reklám a két horgászvíznek.
Ha beleírom mivel mentem pl. vonattal akkor az már reklám a CFR nek, ha beleírom, hogy mivel fogtam az reklám annak a cégnek aki gyártja azt a valait.
A mai világban már minden reklám.
Sőt ha odaírom a végére a nevem az is reklám személyemnek.
2009. május 03. 11:43
10.
Benczédi Sándor (Regisztrált tag) írta:
Hát ezen a reklám dolgon sokat lehetne filozofálni :-). Vicces de elfogadható véleményt adtál Levente.
Csak a regisztrált látogatók szólhatnak hozzá.
Kérjük, hogy jelentkezzen be vagy regisztráljon.

Bejelentkezés

Elfelejtette a jelszavát?
Még nem regisztrálta magát? Regisztráljon most!
Vadászat
Élménybeszámoló
Vadászatszervezés
Vadételek
Írások
Külföldi vadászutak

REKLÁM

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Legfrissebb fórumtémák
Új apróhirdetések
Cikk hozzászólások
Erdélyi Horgász © 2006-2008 - Minden jog fenntartva | Készítette a 2DESiGN | Catalog Web