Horgászat
Reklámlehetőség

MÉDIAPARTNER
Vízpart.ro

PVTV - horgászcsatorna pecásoknak és vadászoknak

REKLÁM
Energofish

Főoldal arrow Lékhorgászat

Horgászbolt Gyergyószentmiklós

Hírek »

Lékhorgászat
Jeges remények
2012. március 01. csütörtök 07:13

Különös izgalommal vártam a hétvégi horgászatot, hisz egy olyan kis intenzíven telepített tavat céloztunk meg, mely az elmúlt télen sok szép élménnyel ajándékozott meg bennünket.

Az izgalmat fokozta, hogy az elsők között vehettem kézbe az ENERGOFISH kínálta új lékhorgász botokat, melyek RUBIN ICE, BLACK SPIDER ICE FEEDER, GOLDSTAR ICE és KAMASAKI ICE néven kerültek forgalomba.

Sügérek a jég alól
2012. február 21. kedd 11:08

Az idei téltől ez idáig kevés hideget, havat kaptunk, de most úgy tűnik, ami elmaradt az februárban egyszerre, „kamatostul” a nyakunkba szakad.
Hatalmas havazásokról, kemény mínuszokról számolnak be a különböző TV csatornák, és ahogy kinéz, az elkövetkező napokban, sem számíthatunk semmi jóra.

Az időjárás alakulása cseppet sem szólt a horgászat mellett, mi mégis február első vasárnapján egy közeli víztározó fele vettük az irányt.

Télidőben - Lékről lékre
2010. február 26. péntek 09:57

Már napok óta szinte minden hajnalban felkelek, hogy meglessem az ablakba kihelyezett hőmérő higanyszálát, keresve azt a megfelelő pillanatot, amikor az idő annyira enyhülni látszik, hogy elviselhető körülményeket biztosítson néhány órás léki horgászathoz.

Sokszor ébredtem -20-ra, de volt olyan reggel is, hogy közel jártunk a -30-hoz. Kegyetlen számok ezek, nem csak horgászszemmel nézve!

Jégbe zárt világ
2010. február 23. kedd 09:31

A szokatlanul enyhe téli időjárásnak köszönhetően sokáig szabad vízfelületeknek örvendhettünk, de a téli mínuszok csak beköszöntöttek, és vastagon lepadolták a vizeket. A feledés homályába merült lékhorgász felszerelésemet előkotortam és elindultam, hogy fényt derítsek a jég alatt rejtőző halak étvágyára.

Még nappal sem kúszott a hőmérő higanyszála mínusz hat fok fölé, ezért a kora reggeli indulást nem is fontolgattam. Kényelmesen elvégeztem reggeli teendőimet és csak dél körül szántam rá magam, hogy elinduljak.

Télnek idején - jégbe fagyott remények - valamikor januárban
2010. február 12. péntek 05:07

Az idei téltől ez idáig kevés lehetőséget kaptunk a lékhorgászatra...
Míg nálunk sorra dőltek a meleg rekordok, addig a föld másik részén olyan emberek „örülhettek” a havazásnak, akik idáig csupán tv-ből ismerték a tél eme számukra még furcsa fehér arcát.

Az egyik percen meleg, a másikban meg hideg időjárásnak köszönhetően egy lehetetlen,  patthelyzet alakult ki vizeinken. Jégre menni életveszélyes, partról vagy csónakból horgászni, meg legtöbb helyen lehetetlen.

Búcsú az idei lékhorgászattól
2009. február 24. kedd 09:21

Rég szerettünk volna már Ferenc barátommal egy közös horgászatot összehozni, de valahogy eddig még nem sikerült, legalábbis a nyár óta nem…

Mindig közbe jött valami. Mikor ő hívott engem, nekem volt valami más elfoglaltságom, mikor meg én invitáltam meg őt egy közös Marosi paduchorgászatra, és még ideje is lett volna rá, akkor az időjárás tett keresztbe a dolgoknak.
Fél esztendőt kellett várnunk, míg újra találkozhattunk egy néhány órás lékhorgászat erejéig…

Téli csukák története
2009. február 16. hétfő 07:07

Jól kezdődött az idei esztendő, azt kell mondanom, soha rosszabb ne legyen!
Alig telt el három hét az év első havából, én már jó pár horgászélménnyel gazdagodtam. Mindig történt valami érdekes és minden alkalommal volt miről beszámolni, de talán a legutóbbi horgászat volt a legizgalmasabb.

Hogy is szokták mondani? „A bűnös mindig visszatér a bűntett helyszínére”.
Azt hiszem igen, legalábbis így tettem én is. Habár bűnt nem követtem el, ezért bűnösnek sem kellett éreznem magam, mégis valami arra késztetett, hogy, visszatérjek kis holtágunk jegére, hogy újra átélhessem azt a megnevezhetetlen és semmihez sem fogható, csodálatos érzést, amiért horgásszá váltam...

Jégvilág
2009. február 07. szombat 16:01

Nem bírtam a bennem szunnyadó fenevaddal, mennem kellett, hívott a természet. A sok kicsi kukac fel-alá járkált bennem nem hagytak egy perc nyugtot sem. Gyors telefonálgatás után, már össze is állt a haditerv. Irány a zetelaki víztározó. A jég még biztonságos a napok óta tartó melegek ellenére, ami a legtöbb tóról már nem mondható el.

A reggeli pirkadatban indultunk Leventével, hogy mihamarabb a vízen legyünk…izé, jégen legyünk. Ismerős arcok fogadtak a tóparton, ők gyorsabbak voltak, de nem tudtak még eredményről beszámolni.

Jeges történet
2009. január 23. péntek 11:14

A következő kis történet, két rövid délután eseményeit foglalja össze. A két horgászat közt eltelt két nap alatt jelentős felmelegedés volt érezhető. Az első alkalommal majdnem percenként kellett eltávolítanunk a keletkező jéghártyát, míg a második alkalommal kacsa módjára tocsogtunk a jég hátán csordogáló vízben.

A fogcsikorgató hideg miatt, csak a déli órák körül indultunk. Szerelésünk a minimális volt csupán. Egy jégfúró, ami nélkülözhetetlen a gyors lékvágáshoz. Fejenként két darab, horgászbotnak csak jóindulattal nevezhető hatvan centis, kis varázspálca.

A lékes peca varázsa
2009. január 07. szerda 07:15

Amint a vizek háta megkeményedik, következik az a horgászat, amelyet a horgászok döntõ többsége egy kézlegyintéssel elintéz – értelmetlen fagyoskodás a jég hátán, kevés hal – mondják. Aztán vagyunk páran, amolyan megszállottak, akik a téli idõben is dacolnak a hóval, jéggel, csak horgászhassanak néhány órát ebben a nehéz idõszakban is.

Lássuk elõször is a fontosabbakat… Mi is szükséges a léki horgászathoz? A legfontosabb: öltözzünk minél melegebben, termo-ruha, termo-bakancs jöhet! Aztán szükség lesz egy éles lékfúróra, vagy egy hosszabb nyelû fejszére, amivel kivághatjuk a lékeket.

Bejelentkezés

Elfelejtette a jelszavát?
Még nem regisztrálta magát? Regisztráljon most!
Vadászat
Élménybeszámoló
Vadászatszervezés
Vadételek
Írások
Külföldi vadászutak

REKLÁM

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Legfrissebb fórumtémák
Új apróhirdetések
Cikk hozzászólások
Erdélyi Horgász © 2006-2008 - Minden jog fenntartva | Készítette a 2DESiGN | Catalog Web