Horgászat
Reklámlehetőség

MÉDIAPARTNER
Vízpart.ro

PVTV - horgászcsatorna pecásoknak és vadászoknak

REKLÁM
Energofish

Főoldal arrow Élménybeszámoló arrow Önök választottak

Horgászbolt Gyergyószentmiklós

Hírek »

Önök választottak Nyomtatás E-mail
Írta: Nagy Levente
2009. június 28. vasárnap 16:07

Nem könnyű túljárni az önök eszén. Én itt most nem Önökre gondolok, kik ezen sorokat olvassák, hanem a minden pergető horgász szívét megdobogtató, látványos rablásokat bemutató balinra, melyeket önökként emlegetünk.

Ön, ragadozó ön, önhal, balin... számos megnevezését ismerjük ennek a csodálatos ragadozónak.

Hányszor előfordul, hogy dobjuk mindenféle műcsalival, de egyetlen balint sem sikerül rávenni a támadásra, pedig a szemünk előtt rabolnak, vagy éppen „lő távon” túl. Hát igen sokszor ez a probléma és a balin tanulékonyságára vezethető vissza.

Vagy hányszor megtörténik, hogy mellévág a műcsalinak, ezt pedig kivételes ragadozó technikája magyarázza.
Mivel legtöbb ragadozóhaltól eltérően szájában nincsenek fogak és azok nélkül nehéz a fő zsákmányhalát, a gyorsan úszó küszöket elkapnia, így ragadozó technikáját az izmos, áramvonalas testére alapozza. Testi adottságait kihasználva, óriási erővel ront zsákmányára és célja nem a kishal azonnali elkapása, hanem inkább a halraj szétrombolása, majd a szédelgő, elkábult kishalak könnyű prédaként való megragadása.

A kisebb példányok könnyen becsaphatók.

Gyakran rávetik magukat a rovar utánzatokra.

Mohóságuknak legtöbbször ez a vége.

A nagyobbak már óvatosabbak...

Jó néhány balint sikerült már ilyen és ehhez hasonló wobblerrel becsapni.

Kifejezettem a balin horgászatára kifejlesztett műcsali. Egyesíti a balinólom és a wobbler előnyeit.

Persze vannak esetek, mikor szinte bármivel képesek vagyunk rávenni a támadásra. Azonban ezek az esetek ritkák, kivételesek, akár a hal jellemrajza.

Néhány napja Zsombor barátommal a Maros partján azon tanakodtunk, hogy dobunk párat, vagy hátat fordítva a folyónak megyünk haza, hisz a víz pergetésre alkalmatlan, enyhén kávébarna volt. Próbáltunk rájönni, hogy színét az éjszakai esőzés, vagy a folyó felső szakaszán történő kavicskitermelés befolyásolja. Ha előbbi, akkor néhány óra és letisztul, ha utóbbi, akkor meg kitudja…

Ritka, megtörtént esetekre hagyatkozva, mikor ilyen vízben is halat fogtunk, megegyeztünk 1-2 órában. Dobunk párat, és ha a víz színe nem változik, vagy nem történik valami, akkor vége a napnak és megyünk haza.
Jól döntöttünk! Már dél az óra, a víz tisztulóban, halat még nem fogtunk, de ütést már kaptunk, így a remény benne van a horgászatba.

Egy kiszélesedő nagy kanyarhoz érve, a víz színén sütkérező küszökre balinok raboltak! Óvatosan, hogy senki ne halja beereszkedtünk a meredek partfalon, elfoglaltuk állásunkat és rádobtunk a rablásokra. A zsinórok végén apró, kisméretű műcsalik, annyira siettünk, hogy nem cseréltük nagyobbra.

Átdobtam a túlsó partra bele a küszrajba, majd gyors tempóba vontattam. Fél távon járhattam a vontatásba, mikor erős ütést éreztem, szinte reagálni se tudtam a villámszerű támadásra. Gyorsan húztam  a műcsalit, így a hal, ahogy hozzáért azonnal ráragadt a szúrós horogra. Nem volt nagy, a fiatalabb generációból való, de örültem, hisz ezzel megvolt a nap első hala.

Újabb dobások, a következő halat Zsombor barátom akasztotta. Ez már nagyobb volt előző társánál, úgy másfelesre saccoltuk… Nem volt sok időnk, néhány gyors fotó és mehetett vissza.

Ahhoz képest, hogy indult a napunk...

Szép...

Nagy élmény a fárasztásuk.

Néhány perc és újabb hal a horgon, ezúttal az általam vezetett műcsalira rontott rá. Volt erő benne, rendesen küzdött a „koma” de a horog jól volt akadva, így esélye sem volt a szabadulásra... Olyan kilóforma, akár az őt követő testvérpárja.

Kész, feladta...

Gyönyörű ragadozó.

Mehetsz vissza...

De sajnos gyorsan repül az idő és még gyorsabban, ha az ember az önöket hajkurássza. Egyik pillanatban még eszeveszetten dobál a rablásokra, másik pillanatban pedig az az érzés kerülgeti, hogy a folyó ki van halva. Ez különben jellemző erre a gyönyörű ragadozóra!

Nagy Levente

Ez tetszett. :)
2009. július 01. 09:23
_sanya (Regisztrált tag) írta:
:) megakadt a szemem azon a narancs-zold salmon ... kb egy eve ezt a szinkombinaciot kotom legyben balinra , mas-mas anyagokbol ... telleg utos ;)
2009. december 19. 18:31
zemba akos (Regisztrált tag) írta:
a salmo thrill kiollekcio a kedvencem,es a balinoknak is
Csak a regisztrált látogatók szólhatnak hozzá.
Kérjük, hogy jelentkezzen be vagy regisztráljon.

Bejelentkezés

Elfelejtette a jelszavát?
Még nem regisztrálta magát? Regisztráljon most!
Vadászat
Élménybeszámoló
Vadászatszervezés
Vadételek
Írások
Külföldi vadászutak

REKLÁM

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Legfrissebb fórumtémák
Új apróhirdetések
Cikk hozzászólások
Erdélyi Horgász © 2006-2008 - Minden jog fenntartva | Készítette a 2DESiGN | Catalog Web