Horgászat
Reklámlehetőség

MÉDIAPARTNER
Vízpart.ro

PVTV - horgászcsatorna pecásoknak és vadászoknak

REKLÁM
Energofish

Főoldal arrow Élménybeszámoló arrow Emlékezetes horgászatok - második rész

Horgászbolt Gyergyószentmiklós

Hírek »

Emlékezetes horgászatok - második rész Nyomtatás E-mail
Írta: Gotthárd Ferenc Alpár
2008. szeptember 03. szerda 00:00

Egy kis nosztalgiázás sosem árt, főleg, ha nyári emlékek közt turkálhat az ember ebben az esős hűvös időben, és pláne, ha azok a nyári emlékek horgászathoz fűződnek, ugye jólesik feleleveníteni a nyári napsütést, a meleget, és nem kellett azon rágódni, hogy hová is menjen az ember horgászni, bármerre indult mindenfelé horgászati lehetőségek kínálkoztak.

Mostanság meg azon elmélkedünk: hogy vajon van e jég a tavakon, lehet partról horgászni, vagy, ha van jég az elég vastag már ahhoz, hogy lehessen biztonságosan lékről horgászni? De ez most nem a jelenről, hanem a múltról szól, ezért emlékezzünk inkább a meleg nyári hónapokra.

Az egész azzal kezdődött, hogy Arnival harcsázni készülődtünk, de legalább 1 nappal előtte csalihalat kellett fognunk, hogy ne ott keljen azzal is bíbelődnünk, szeretem, ha megfelelő mennyiségű csalihal áll rendelkezésemre, és nem kell, főjön a fejem, hogy a helyszínen vajon sikerül majd elegendő mennyiséget fognom, ezért mindig viszek magammal.

A legközelebb fekvő tó, ahol könnyűszerrel megfoghattuk a 40 - 50 darab megfelelő méretű kárászt csalinak, Ócfalván volt, de nem csak kárász volt ott, hanem ponty és afrikai harcsa is. Ezért nem csak a finom kárászozó match botokat vittük magunkkal, hanem vittünk még egy - egy botot is, azzal a szándékkal, hogy majd bedobjuk a pontyoknak, he már elegendő kárászt fogtunk. Nemrég hozzájuttam egy 3, 90 méteres középerős feederbothoz és szándékomban ált kipróbálni a pontyokon, hogy vajon mire is képes az új pálcám.

Nem siettük el a felkelést ezért valamikor nyolc óra körül értünk a helyszínre, gyorsan összeraktuk botjainkat, majd egy kis etetés következett, hogy valami odacsalja a kárászokat. A horogra két - három szem csonti került, a többi már nem rajtunk múlik. Hamarosan megérkeztek a kárászkák is, egymás után kapkodtuk ki őket, lassan fele már meg is volt a kívánt mennyiségnek.

Egy újabb kapásnak nyúlhattam oda, de bevágás után nem mozdult a cucc, na ismét sikerült beakadnom a gyökerekbe, gondoltam én balga, de a gyökér egyszer csak megindult és meg sem akart állni, nem volt mit tenni, engedni kellett a hal akaratának, ugyanis a szerelésem 0, 12 - es damilból és szintén 12 - es horogból állt. Már az első kirohanásából sejtettem, hogy nem ponty, hanem afrikai harcsa lesz a tettes, lassan csendesedni kezdett a koma ezért a part fele is tudtam húzni egy keveset, de attól tartottam, hogy kiegyenesedik a vékony húsú aprócska horog. Már vagy tíz perce fárasztgattam a halat, amikor megtörtént, amitől tartottam, a kis horog megadta magát.

Az, hogy elment a hal nem bántott, viszont annál jobban bosszantott, hogy kirohanásaival elkergette az összes kárászt, ami az etetésen volt. Újabb etetés, majd várakozás következett, hátha visszajönnének a kárászok. Bő húszpercnyi várakozás után húzásom volt, ismét harcsa volt a tettes, vajon mi tetszhet ennyire nekik a két szem csontiban, ez így nem lesz jó, az összes kárász lelécel, ami esetleg a közelben van, és elsősorban az kéne nekünk, nem harcsa.
Egy erős rántással beletéptem a halba a horgot, hogy ne keltsen nagyobb riadalmat a kárászok közt, és megfoghassuk a kívánt mennyiséget belőlük, utána majd a harcsákra is lesz gondunk. Ez a jelenet még vagy háromszor megismétlődött mire sikerült megfogni a csalihalakat.

Teljesen a harcsákra koncentrálhattunk, már csak valami csali kellett, ugyanis a csonti elfogyott, a kukorica meg nem valami jó harcsára. Számba vettük, hogy milyen csali jöhet számításba: a lóbogár a legjobb, de ez most nincs, giliszta is jól jönne, de ez sincs, jó még a szalámi és a virsli is, de ezt én is meg tudom enni, ezért felejtsék el a halak. Pióca kéne, a közelben volt egy kis patak onnan fél óra alatt sikerült összeszedni vagy 25 darabot, most már retteghettek a harcsák.

A matchbotokat 0, 16 - os damillal szereltük, a feederre meg 20 - as volt csévélve, Arninak a másik botján is 20 - as damil kuksolt, horogból meg 6 -os méretet kötöttünk fel, így már bőszen szálltunk szembe a harcsákkal.

Az első harcsára nem kellett sokat várni, alig lógattuk be, máris vitte egy a match botos szerelékem horgát, következhettek a fárasztás izgalmas pillanatai. A keményebb cuccnak köszönhetően partra került a jószág.

Az első harcsa immár a parton.

Vissza is engedtük a fotózás után, hadd menjen. Érdekes dolognak lettünk szemtanúi nemsokára, egy srác bőszen gázolt befele a tóban, a harcsa elvitte a botját figyelmetlensége miatt, hát megesik az ilyen, ha nem vagyunk elég éberek, de végül sikerült kimentse a botját a harival együtt.

Ha az ember nem elég óvatos, könnyen megeshet, hogy a botja után kell mennie.

Jólesett ez a kis bemutató, gondolom más sem bírta, volna ki nevetés nélkül, de hát egyszer mi nevetünk, legközelebb meg rajtunk nevetnek.

Amit még érdemes tudnunk az afrikai harcsáról: Az állat egyik kopoltyúíve járulékos légzőszervvé alakult, amely voltaképpen egy pár körte alakú, szerteágazó szerkezetet magába záró légkamrából áll. E faágszerűen elágazó képződményeket gazdagon behálózzák a vérerek, s az érfalakon át a hal a légköri levegőből is fel tudja venni az oxigént. Ezen képességének köszönhetően igencsak sportszerű fárasztásban lehet részünk, nem adja könnyen magát, meg kell dolgoznunk érte. A legaktívabb a 25-33 Celsius-fokos hőmérsékletű vízben, az ennél alacsonyabb hőmérsékletnél kapókedve is lanyhul. A 15 Celsius-fok alatti hőmérsékletet nem viseli el, ezért el is pusztul, ha nem halásszák le a tavat nyár végén, és nem teszik telelő medencékbe. Ennyi elég is róla, térjünk vissza a horgászatához.

A következő harcsa is engem választott, és ismét a matchbotra jött, ez már valamivel nagyobb volt mind előző társa így a fárasztás is sokkal élvezetesebb volt, és tovább is tartott, feltúrta a tó sekély vizének alját, iszapcsíkot húzva maga után a víz alatt, jól látszott menekülésének útvonala. Amint kezdett elkészülni erejével egyre többször dugta ki lapos fejét, hogy ezáltal is levegőhöz jusson, de hamarosan a hálóban találta magát, Arninak köszönhetően.

Újabb afrikai a parton.

A következő kapás barátomnak jutott, élvezet volt nézni, ahogy küzd a harcsa a finom szereléken, nyomtam is a fotókat gyorsan egymás után, nehogy lemaradjak a fárasztás egyetlen percéről sem.

Harcsa a horgon.

Jól görbül a finom match bot a harcsa kirohanásaitól.

Hatalmas fröcsköléssel próbál menekülni.

Újabb menekülési kísérlet, de ebben már nincs annyi erő.

Megadóan közeledik sorsa felé.

Több bajsza van, mint amennyi fűszál van a parton, hát valljuk be nem egy szép állat.

Bármennyire is akartam közös fotót készíteni a horgászról és zsákmányáról, Arni nem akart kötélnek állni, ő ilyen csúnya hallal nem fotóztassa le magát alapon. Hát nem volt mit tenni elengedtük a halat, és horgásztunk tovább. Egy horgász a közelből odajött és megkért, mivel ő pontyozik, amennyiben fognánk még harcsát, tartsuk meg, mert szívesen elvinne vagy öt darabot, vendégei vannak és örülnének a hallakomának.

Tehát rendelésre kellet fogni öt harcsát, na itt szoktak kezdődni a bajok, amikor nem szórakozásból horgászunk, ilyenkor esik meg az a dolog, hogy képtelenek vagyunk halat fogni, most is hasonlóan jártunk. Egymás után aggattuk a harcsákat, de mindég kiakadt a fránya horog, igy bajos lesz teljesíteni a rendelést.

Végre egy harcsát sikerült rendesen megakasztanom, és máris ment minden, mint a karikacsapás.

Ez már rendesen megakadt.

Jól dolgozik az új feeder.

Innen már nincs menekvés.

Lassan a jég is megtörni látszott, már nem volt annyi szalasztásunk, és a rendelt mennyiség is kezdett gyarapodni, igaz még volt mit ledolgoznunk a hátrányból, de már minden harmadik harcsát sikeresen megszákoltuk, a megoldás a nagyobb horog lett volna, így biztosabb lett volna az akadás, de mivel nem harcsázni készültünk azzal kellett beérnünk, ami volt.

Gyarapodik a füzér...

...már csak egy darab van hátra és kész a rendelés.

Végre sikerült az ötödik harcsát is megfogni, ezután, már ismét csak szórakozásból horgászhatunk, már nincsenek elvárások, csak arról szól az egész, hogy jól érezzük magunk.

Végre az ötödik harcsa is a parton.

Még két órán keresztül fogdostuk a harcsákat, hol Arninak, hol nekem sikerült nyakon csípnünk egyet - egyet, de ezek már mind visszanyerték szabadságukat, nem csak, azért mert mi olyan jószívű fiuk vagyunk, hanem ki kellett volna fizetni az elvinni kívánt halmennyiséget, de nekünk erre nem volt fölös pénzünk.

Sikerült fognunk koponyánként még vagy hét - nyolc harit, aztán eleredt az eső, gyorsan esőruhát magunkra, és lehet horgászni tovább, igen ám, de a harcsák elkussoltak az eső miatt, ezért mi sem áztattuk tovább magunkat, készítettünk egy fotót a rendelt harcsákról, és pakoltunk hazafelé.

Rendelésre fogott harcsák.

Az esőnek nem sikerült beárnyékolnia a horgászatunk emlékét, mint máskor általában. Jól szórakoztunk aznap és az sem mellékes, hogy még halat is, fogtunk. Hát nem az ilyen dolgok azok, amiért horgászunk.

Gotthárd Ferenc Alpár

Hozzászólások (4)
2009. március 03. 18:18
(Vendégként) írta:
nogyon szép fogásokezek!!!!!!!!!!!!!!sok fogást kívánok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!hajrá!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja és ha már itt tartunk én afrikai harcsára fogok menni!szeretsz afrikai harcsázni?
2009. március 03. 18:21
(Vendégként) írta:
azt a nagyon szép azokatírta Toth Attila
2009. március 03. 18:22
Toth Attila (Vendégként) írta:
2009. március 03. 18:23
Csak a regisztrált látogatók szólhatnak hozzá.
Kérjük, hogy jelentkezzen be vagy regisztráljon.

Bejelentkezés

Elfelejtette a jelszavát?
Még nem regisztrálta magát? Regisztráljon most!
Vadászat
Élménybeszámoló
Vadászatszervezés
Vadételek
Írások
Külföldi vadászutak

REKLÁM

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Legfrissebb fórumtémák
Új apróhirdetések
Cikk hozzászólások
Erdélyi Horgász © 2006-2008 - Minden jog fenntartva | Készítette a 2DESiGN | Catalog Web